Att älska

I ett sms skrev jag att jag älskar bebisar. Personen svarade: Älska är ändå bara ett ord. När gör man det? Eller när gör man inte det?

Jag funderade lite och kom ganska snabbt fram till en tanke:
Att älska någon är när man tycker om den personen så mycket så att man inte bara tycker om de bra sidorna utan även de dåliga.

Sen drack jag lite glögg och funderade lite till:
Om man säger att älska bara är ett ord är att vara sjuk, ha ont eller vara trött också det. Men det är klart att älska är ett ord, men det är dörr också. Att säga att man älskar någon är att använda sig av sättet vi komunicerar på för att säga att man tycker om någon otroligt mycket. Sen tycker jag att det är viktigare att visa att man älskar någon än att säga det. En handling säger mer än tusen ord. För jag tänker att ett ord kan vara så otroligt mycket mer än bara ett ord. Men sen kan det också bara vara ett tomt ord utan mening. En handling är oftast ärligare.



Så vad är att älska för dig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0