fina svordommar och min fina mamsebimsing

morgonstund har guld i mun, och allt blir bättre så fort manhar fått lite sömn. nu sitter jag med en kopp choklad framför mig och har precis läst ett fint mail från min mamma som befinner sig i chile i ungefär en vecka till. jag saknar henne. och hon har namnsdag i dag, precis som alla andra Karin har. så grattis grattis.

det var en på mitt jobb som brast ut i skratt efter att vi hjälpt en man på toaletten och ner i sängen för att sova. hon påstod att jag använde så otroligt fina svordommar. och när jag tänker efter så gör jag nog det. jag är inte så grov i munnen helt enkelt. så jag tänkte för säkerhets skull göra en liten ordlista med ynka antal ord så ni som hör mig säga något fisfärnamnt eller konstigt ändå kan förstå vad jag menar.

Fasen - Denna är min absoluta favorit. Dock var jag inte medveten om att jag sa detta ord fören både Hanna och Elina oberoende av varandra påstod att jag sa det ofta. Tillslut började även Elina säga det och då förstod jag att det var sant. Jag använder detta ord flera gånger per dag och det skulle kunna direktöversättas till  Fan.

Jäklarns - Även detta ord använder jag ofta. Dock inte lika ofta som fasen då det är lite för grovt i min smak. Skulle kunna direktöversättas till Jävlar.

Helsike - Detta ord är det jag använder mest sellan, men det är bättre än Helvete.

Huja -
Allt började med att Jenny hörde en man på radjon oja sig och säga U-ja, U-ja. Detta tyckte vi var så roligt så vi började också säga så. Efter ett tag blev det ett välanvänt uttryck. Men det började sakta men säkert glida över mot det lite vanligare uttrycket Huja. Och det är här vi är i dag. Huja skulle kunna översättas till vad jobbigt/vad hemskt/vad läskigt/vad äckligt.

Det här var några smakprov från mitt dagliga ordbruk. Kommer inte på fler ord som folk har reagerat på just nu. Nu ska jag spela lite The sims 2, för 3an var inte nå kul tycker jag, och sen blir det till att jobba hela kvällen.

Här är en rolig före-och-efter-bild på min söta mamma när jag klippte henne förra sommaren.


hejsvejs

Kommentarer
Postat av: Zettermark

Haha, fina svordomar - det var något nytt :D

2009-08-05 @ 20:27:01
URL: http://zettermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0